Spirulina je hrana prihodnosti


Spirulina v prahu in tabletah Želja po naravnem prehranjevanju nas vodi do odkrivanja vedno novih živil, tudi takšnih, ki niso del tradicionalne človeške prehrane. Mnoga teh živil veljajo za superživila, saj raziskave dokazujejo, da je v njih izjemno bogata koncentracija hranil, ki jih težko dobimo iz drugih virov – so torej hkrati hrana in zdravilo. Eno takšnih živil je tudi spirulina (spirulina v prahu, spirulina tablete), ki jo običajno uvrščamo med alge, saj se nahaja v vodi in vsebuje klorofil. Najdemo jo tako v sladki kot v slani vodi, pa tudi v močvirjih in prsti. Za algo jo označujemo tudi zato, ker je bogata s klorofilom in zaradi tega močne zelene barve. Po drugi strani pa jo lahko klasificiramo tudi kot enocelično rastlinsko bakterijo. A nikar se ne omejujmo z znanstveno klasifikacijo – bolj pomembno je, da gre za naravno, zeleno hrano, ki ima izjemen potencial.

Združeni narodi so jo razglasili za hrano prihodnosti! Spirulina namreč vsebuje veliko hranil, torej zadovolji velik del človeških prehranskih potreb, po drugi strani pa bi lahko z njo enostavno tudi odpravili lakoto. Spirulina namreč "raste" s hitrostjo 10 gramov na kvadratni meter na dan, in raziskave so že pokazale, da bi bilo gojenje spiruline odličen projekt za afriške dežele, saj bi zgolj z gojenjem spiruline je jezeru Čad, ki pripada Čadu in Nigeriji, lahko nahranili devet in pol milijona ljudi. V jezeru Čad je spirulina naravno prisotna in jo že dolgo uporabljajo za prehrano, vendar bi bilo mogoče poskrbeti, da bi bila na voljo širšemu krogu prebivalstva.


Spirulina alga

Spirulina nam daje hranila, poskrbi za naše zdravje in energijo, nima pa maščob. Po tradicionalni kitajski medicini velja za hrano, ki hladi in čisti, zato se za uživanje priporoča ljudem, ki so zelo vroči. Kot pravi Anita K., strokovnjakinja za tradicionalno kitajsko medicino iz Društva Samorog, je odlična za "ljudi z rdečimi lici, ki so energetsko zelo močni in intenzivni, imajo pa hladne ude in odpor do mraza". Prav tako je spirulina primerna za telesno šibke, z bledo poltjo in introvertiranim značajem.

Četudi je spirulina rastlina (alga oziroma rastlinska bakterija), ima na suho težo največjo koncentracijo beljakovin med vsemi živili. Res je, da je klorofilno zelena, a to naj vas ne zavede: v njej je 65 do 71 % beljakovin! 

 

 

 

Želite jesti zdravo hrano, ki vam nudi najpomembnejša makro in mikro hranila, ter je naravna in veganska? Spirulina vas bo nahranila!
Poglejte si video posnetek ki razlaga zdravilne lastnosti spiruline.

Spirulina uporaba: Kot dodatek k prehrani oziroma preventivno je dovolj 1 zvrhana čajna žlička na dan, pri slabokrvnosti in sladkorni bolezni dve žlički. Uživate jo lahko tudi med nosečnostjo in dojenjem. Če želite spirulino kar najbolje izkoristiti, pa je seveda zaužijte več – športniki, ki jim je vnos beljakovin še toliko bolj pomemben, zaužijejo kot dodatek tudi po deset žličk na dan!


Spirulina stranski učinki: Primerna je za vse, razen za bolnike s fenilketonurijo. Ker močno izboljša obrambne mehanizme telesa, naj se jo izogibajo tudi bolniki z multiplo sklerozo, lupusom, revmatoidnim artritisom in drugimi avtoimunimi boleznimi.

Spirulina